close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגי מטפי כיבוי ואופן השימוש בהם

מערכת שורשח שבט, תשעו18/01/2016

חשוב כי כל אדם ירכוש מטפי כיבוי איכותיים, לבית, לעסק ולרכב, על מנת לתת מענה מהיר ואפקטיבי לכיבוי או לדיכוי השריפה

תגיות:
מטף כיבוי

מדי שנה פורצות שריפות רבות בישראל - בדירות, במפעלים, בבתי עסק, בבתים פרטיים, ברכבים ובשטחים פתוחים. שריפה מהווה סכנה ממשית לחיי אדם ועלולה לגרום גם נזק רב לתשתיות ולרכוש פרטי וציבורי. לכן, חשוב כי כל אדם ירכוש

מטף כיבוי
מטפי כיבוי איכותיים, לבית, לעסק ולרכב, על מנת לתת מענה מהיר ואפקטיבי לכיבוי או לדיכוי השריפה, למניעת התפשטות האש למקומות אחרים ולשמירה על חיי אדם ורכוש, עד להגעת כוחות כיבוי אש והשתלטותם על השריפה.

מגוון מטפים לכיבוי אש ולדיכוי שריפות

ישנו מגוון סוגי מטפי כיבוי נפוצים הפועלים בשיטות שונות ומיועדים לשימושים שונים, ביניהם מטפי אבקה, גז, קצף ומטפים המיועדים לרכב. ניתן לרכוש בחברה מובילה ואמינה המייצרות ו/או משווקת מטפי כיבוי או לרכוש את המטף בחנויות לכלי בית ועבודה ובחנויות לאביזרי רכב. יש מגוון דגמים של מטפים, לכן חשוב להגדיר מהו הצורך ולהיכן מיועד המטף, כיוון שיש מטפי אבקה של 1-6 ק"ג ומטפי כיבוי גדולים המתאימים יותר למפעלים בנפח גדול של 12 ק"ג עד 60 ק"ג. כמו כן, ניתן לרכוש מטפי כיבוי עם גז הלון או הלוטרון במגוון נפחים, מ- 1 ק"ג ועד 12 ק"ג, וישנם דגמים אוטומטיים ודגמים מתקדמים עם גלאי עשן. בנוסף, יש מטפי 2CO  בנפחים שונים ומטפי כיבוי עם קצף.

חשוב לדעת כי לכל דגם של מטף שימוש מעט שונה, יש מטפים המיועדים בעיקר לארונות חשמל, לחדרי מחשבים ותקשורת וכיוצא בזה, המטפים המתאימים לכך הם מסוג מטף גז הלון, כאשר ניתן לרכוש מטף אוטומטי המופעל באופן עצמי כאשר הטמפרטורה במקום עולה משמעותית. מטף אבקה מיועד לכיבוי כל סוגי השריפות, ישנם דגמים רבים בנפחים שונים, עם מנגנון כיבוי אוטומטי או מגנון לכיבוי ידני. מומלץ לרכוש מטף אבקה עם התקן מד לחץ המאפשר בדיקה ויזואלית וחזותית לתקינות המטף.

מטף הלוטרון מכיל גז ידידותי לסביבה ולמעשה מחליף את מטפי הכיבוי עם גז הלון, המטף מיועד לתלייה בארונות חשמל, בחדרים עם ציוד מחשוב ותקשורת וכדומה. מטף 2CO  מיועד לחללים סגורים כמו חדרים בבית, לובי של מבנה ומשרדים, וכן למחסנים במפעלים וברשתות שיווק, המטף מכיל פחמן דו חמצני לכיבוי יעיל ומהיר של השריפה ולהשתלטות על האש למניעת החמרת המצב.

מטף קצף מכיל חומר על בסיס מים ומתאים במיוחד למוסכים, לתחנות דלק, למחסנים במפעלים ובמבנים שונים, לבית וכדומה. כמו כן, מטף קצף נחשב ליעיל במיוחד לכיבוי שריפות במקומות בהם יש מתכות מסוגים שונים וציוד טכני או ציוד חשמל יקר.

מטף איכותי העומד בתקן הישראלי

בבואכם לרכוש מטפי כיבוי עליכם לשים לב לתאריך התפוגה המוטבע על המוצר ויש לוודא כי הנכם רוכשים מטף כיבוי העומד בכל התקנים הישראלים. יש לוודא כי המטף עומד בדרישות של מכון התקנים הישראלי כפי שמצוין בת התקן שמספרו 570, כמו כן כדאי לבדוק את האחריות על המטף ולרכוש מטף עם אחריות לשנה לפחות.  

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה